De duivelskloof

16 juni 2018 - Echternach, Luxemburg

In het klooster wordt ook op de gang geschaakt We zijn weer voor ons jaarlijkse schaakuitje in Echternach neergestreken. Dimitri, Cas en Henrik (nieuw in Echternach) zitten in de spiegelzaal aan de hoogste borden te schaken. Guus zit op de gang te schaken.

Marieke steekt haar hele arm in een rots Met de dames ben ik vandaag de Sauer rivier overgestoken naar Duitsland. Daar ligt enkele kmrs verderop in de Eifel - nabij Ernzen - de Teufelsschlucht. Dat is een smalle kloof tussen hoge rotsen. Vooral aan het begin van de route lagen erg hoge rotsen. In deze rotsen zaten ook veel gaten en gleuven. Marieke kon haar hele arm in een rots steken zonder het einde van het gat te voelen!

Omdat deze kloof in Duitsland ligt, waren er hekjes, waar het paadje smal was en dicht langs een afgrond liep. Ook was de route goed aangegeven. Verder was er een bezoekerscentrum waar eten en drinken te verkrijgen was.

Brug over de Irrel stroomversnellingen Met de auto reden we naar het volgende dorp, Irrel, waar stroomversnellingen in de rivier waren met rotsen en een houten brug over de rivier. Tot grote vreugde van Annette kwamen daar ook nog 3 paarden langs lopen.

1. Helma:
    16 juni 2018
    Geweldig weer een reisverhaal ik geniet ervan
  2. Joan Bos:
    16 juni 2018
    Guus, Dimitri & Henrik hebben allen 4 punten uit 5 wedstrijden & Cas gaat met 3 ook goed.
  3. Trea:
    20 juni 2018