De kasteelruïne van Beaufort

25 juni 2017 - Echternach, Luxemburg

Zondag gingen de mannen weer naar de schaakzalen waar Dimitri met 4/5 en Cas met 3,5/5 er goed voor stonden.

Kasteelruïne van Beaufort Wij dames reden naar de kastelen van Beaufort, waar we de ruïne van het oude kasteel hebben bezichtigd. Met olijke plaatjes hadden ze de funktie van de betreffende ruimte geïllustreerd. Vooral in de martelkamer waren de illustraties zeer informatief. Zo kon je uitgerekt worden op een plank met spijkerrollen.

Lekkere gebakjes in Echternach Op de terugweg was een afslag richting Echternach afgesloten, dus moesten we de andere kant op. Gelukkig reden we langs de grensrivier en konden we via een brug over de Duitse oever terug rijden naar Echternach. Onderweg passeerden we nog een Duits kasteel.

De eerste stop in Echternach was de salon met koffie, thee en lekkere gebakjes nabij de speelzaal. Mijn kopje cappuccino was wel veel kleiner dan de vazen thee van de andere dames, maar lekker was het allemaal.

De mannen hadden met schaken allemaal minimaal de helft van de te behalen punten gescoord, al hadden ze wel tegenstanders van verschillende sterkte gehad. Dimitri had eigenlijk nog wèl 'prijs', omdat hij al voor de 15e keer had deelgenomen aan het Echternach Open, maar hij had geen behoefte aan Prosecco.
 Zoals elk jaar hebben we het tournooi weer afgesloten met een bezoek aan de Chinees in het zijstraatje.

1. Helma:
    25 juni 2017
    Leuk verhaal.Je weet ik geniet van de verhalen.