Kastelen en vlooienmarkt

20 juli 2018 - Münster, Duitsland

Hier in de omgeving wordt voornamelijk graan en mais verbouwd. Voor zover het graan nog niet van het land is, rijden er dorsmachines en persen rond. Ook wagens volgeladen met pakken stro (zowel rechthoekig als rond) hebben we zien rijden.

Ten westen van Münster hebben we 8 kastelen gezien. We zijn naar nog meer kastelen op zoek geweest, maar sommige kastelen lagen verscholen in het groen met een groot hek ervoor.
 Eén van de indrukwekkendste kastelen was kasteel Hülshoff dat behalve een hoofdgebouw met kapel ook nog een enorm grote voorburcht had, waarbij hoofdgebouw en voorburcht op verschillende eilanden in het water lagen. Ze serveerden er ook koffie.
Steinfurt Steinfurt was niet alleen interessant vanwege het grote kasteel (ook op twee eilanden), maar is ook een leuk plaatsje met pittoreske gevelhuisjes.
 De laatste stop was bij kasteel Senden en dat zag er behoorlijk bouwvallig uit met een scheefgezakt en gescheurd hoekgebouw. Maar aan de buitenkant langs de gracht zag het kasteel er zeer gevarieerd uit.

Toen we 's avonds in Münster terugkeerden was er file en was het er druk met mensen. Uiteindelijk lukte het om de auto te parkeren en konden we op onderzoek uit.
Vlooienmarkt Eerst kwam er een skeelertocht langs. Toen kwamen we bij een vlooienmarkt op een smalle, hoge dijk. Verderop was ook een heel terrein met kraampjes. Ook bij het paleis bij de universiteit liep de vlooienmarkt door. Voor het paleis was de boel afgezet vanwege een openlucht bioscoop. Inmiddels was ik erg moe, daarom heb ik Guus gevraagd wat foto's te nemen.