Napels (1)

8 oktober 2016 - Napels, Italië

Vandaag zijn we in Napels gearriveerd. We begonnen bij de haven bij beide oude kastelen - met zicht over de baai op de Vesuvius.
J & G bij de baai van Napels  Een heuvel op, door een winkelstraat en langs 2 - van binnen - barokke kerken. De paleizen waren bestijgerd vanwege renovaties en er was een Pantheon-achtige kerk waar werd getrouwd. Op diverse locaties liepen trouwens bruidsparen rond.
 Na een omtrekkende beweging om half het oude centrum, konden we eindelijk door een poort de binnenstad in. Er volgden diverse lelijke straatjes. Toen kwamen we langs de kathedraal, waar buiten op de stoep een dienst begon. Terwijl het kerkgezang door de straat galmde, klonken er ook luide knallen en reden auto's en scooters wild langs. Vandaag 12,5 km door Napels gelopen. Oneerbiedig gezegd vind ik Napels best wel lelijk.

Paestum Gisteren zijn we - tussen de buien door - naar een stukje Oud-Griekenland in Italië geweest, genaamd Paestum.

Vanavond wat problemen gehad met foto's uploaden, want het minilaptopje was vastgelopen op een volle harddisk.

1. Helma:
    8 oktober 2016
    Ondanks dat je het lelijk vond geniet ik van je verhaal