De 'koestal'

12 september 2017 - Dresden, Duitsland

Net als in Luxemburg, waar het Müllerthal wel 'Luxemburgs Zwitserland' wordt genoemd, heb je hier 'Saksisch Zwitserland'. Ook hier heb je géén hoge bergen, maar grillig gevormde rotsen.

Samen op de BasteiDe eerste stop was maandag de Bastei, waar we met een bus heen konden. Er is daar een pad aangelegd van bruggetjes tussen de rotsen met hier en daar uitzicht op de rivier de Elbe, maar vooral uitzicht op verderop gelegen rotsen. Sommige metalen bruggetjes gaven wel aanleiding tot hoogtevrees, maar de truc is om naar de rotsen te blijven kijken.

Guus bij de Kuhstall rotsenMeer naar het oosten, nabij de Tsjechische grens, hebben we een beboste berg beklommen op zoek naar de 'Kuhstall' rots. Het pad ging vrij stijl omhoog door het bos, dus we kregen voldoende lichaamsbeweging! Uiteindelijk troffen we bovenaan de berg twee grote rotsen met gaten onderin en een wijds uitzicht. Eén rots leek op een koe met één voorpoot.
Bergafwaards ging wat lastiger met mijn 'blauwe smurf voet' en zwakke knie, maar ik had nog mueslikoeken voor ons in mijn rugzak en deze blogpost bewijst dat we de auto weer hebben bereikt.

1. Helma:
    12 september 2017
    Ik kan allen maar weer zeggen geweldig. Fijn verhaal.
  2. Annette:
    13 september 2017
    Ik kan in Spanje slecht reageren met mijn Tablet, probeer het nu met gewoon internet, hopelijk komt deze eindelijk wel aan! Jullie ondernemen veel, leuk! En de rotsenpartijen lijken inderdaad veel op Mullertall. Veel plezier verder!
  3. Joan Bos:
    13 september 2017
    Hoop dat jullie het ook leuk hebben in Spanje, Annette. Vast beter weer dan hier!
  4. Annette:
    14 september 2017
    We hebben het inderdaad ook leuk hier! Weer kan beter, net als bij jullie blijkbaar. Hopelijk hebben jullie het daar nog goed naar jullie zin!