Aankomst in Valencia

23 mei 2017 - Valencia, Spanje

Kogelgaten in de stadspoort

Gisteravond konden we zonder jas door Valencia lopen, zo lekker warm is het hier. We hebben de ene stadspoort, de reusachtiggrote Torre de Quart met kogelgaten, al gezien, toen we gisteravond in het centrum tappas gingen eten. De bijzonderste tapas was met kabeljauw, avocado en mango, een wonderlijk lekkere combinatie.

De reis vanuit Maarssen verliep voorspoedig. In de trein stond een man in jogging broek, opgeschoren haar en overal tatoeages; zag er van opzij uit als iemand waar je geen ruzie mee moet krijgen. Toen draaide hij zich en stond er groot tussen zijn kin en bovenlijf in zijn nek getatoeëerd: mama. Watje.

Op Schiphol waren geen wachtrijen, dus maandag is kennelijk een goede dag om te vliegen. Wel werden mijn rugzak en uitgepakte elektronica en snoertjes weer uitgebreid onderzocht. Hier in Valencia met de metro ging het helemaal voorspoedig.
Tegenover het appartement zit een heel groot winkelcentrum en het oude stadscentrum zit op 2 km lopen (gisteravond getimed).

Guus heeft toch zijn laptop mee genomen, dus de geplaatste foto's kan ik later door de mijne vervangen.
En we hebben gisteren ook al een kakkerlak gezien (ik denk dat dat het was).

1. Helma:
    23 mei 2017
    Hi Joan en Guus, Geniet ervan. Leuk.
  2. Annette:
    23 mei 2017
    Hoi Joan en Guus, heel veel plezier in Valencia, het ziet er mooi uit daar!