De rivierbedding van Valencia

23 mei 2017 - Valencia, Spanje

Vandaag hebben we een fiets gehuurd en 29 km gefietst via de droge rivierbedding naar de kust en via het zuiden van het oude centrum terug. We zien rood en hebben voortdurend dorst, want het was vandaag rond de 29 graden en stralend zonnig weer.

Calatrava kakkerlak

Wat zuidelijker in de rivierbedding kwamen we langs de futuristische Calatrava (zie link) gebouwen en bruggen. Eén gebouw leek wat op een kakkerlak en is vernoemd naar de vorige koningin. De pilaren langs de promenade hadden wat van botjes weg.

Guus aan het stand

Langs het strand hebben we op een bankje een broodje zitten lunchen, heel Hollands. Er lopen in Valencia ook heel veel Nederlandstalige touristen rond, is ons opgevallen.

Op de terugweg kwamen we langs het megagrote voetbalstadion, toen ik een oranje eekhoorntje zag rennen (Guus keek naar het stadion). Ook hebben we het art nouveau treinstation bekeken, dat naast de stierenvechtarena is gelegen. Beide stadspoorten zijn we vandaag ook gepasseerd.

'de moeder van Koeman'

Na een late siësta mijnerzijds, zijn we vanavond nog heerlijk uit eten geweest. De ober was voetbalfan en vond dat ik op Koeman lijk en dus 'de moeder van Koeman' ben. Ik kreeg ten afscheid "3 kussen zoals ze dat in Nederland doen".

1. Helma:
    24 mei 2017
    Zat jij even goed. Leuk verslag.