De overige 'terres' dorpjes

30 september 2015 - La Spezia, Italië

Die "5 Terre" dorpjes zijn enoooorm toeristisch; de treinen zitten bomvol en overal zijn mensenmassa's, vooral Japanners. Half Japan loopt hier rond. De trein terug zat ook vol Duitse scholieren en er stond een bruid in witte jurk met sluier.

Vernazza (rechts) was Vernazzo, haveneen leuk plaatsje. Vanuit de haven kon je op het plaatsje uitkijken en vanuit het oude kasteeltje ook.

Monterosso is de grootste plaats en ligt uitgestrekt langs 2 stranden, gescheiden door een rots met een kasteeltje (rechtsonder) erop. Dat was de meest relaxete plaats.

De grootste uitdaging was het middelste plaatsje, Corniglia, waar we via trappen omhoog de rots op moesten klimmen. Vele Japanners gingen ons voor. De streek hier is beroemd om zijn ansjovis en citroenen. Ze verkopen citroenlimonade en citroenzeep en nog veel meer met citroen. Gelukkig ook flesjes bruiswater.

Monterosso, kasteel

Dit pension is trouwens heerlijk rustig, goed bed, gratis koffie, grote badlakens, hardstikke okee!