Valencia's oude centrum

25 mei 2017 - Valencia, Spanje

Kathedraal en basiliek

Gistermorgen zijn we eerst naar het winkelcentrum gegaan voor een overhemd met lange mouwen en een pet voor Guus. Daarna hebben we nog 16 km in de zon gefietst.

We hebben nog wat door het noordelijke oude centrum geslingerd, waar we o.a. het marktgebouw in art nouveau stijl hebben geïnspecteerd. Op het plein bij de kathedraal stonden hekken met lange rijen mensen, zoals bij de Efteling. Van de kathedraal is de toren half af. Er staat een los muurtje, waar openingen in zitten i.p.v. ramen. De kathedraal (rechts) is een allegaartje van dergelijke halfbaksels aan elkaar gemetseld. De wachtrij leek bij de basiliek (links) naast de kathedraal naar binnen te gaan.

Agua de Valencia

Op een gegeven moment leek het ons hoogtijd om de lokale Agua-de-Valencia uit te proberen.

avondeten

Na de siesta vonden we weer een goed restaurant in een zijstraatje met peer-roquefort-salade en tonijn-met-avocado. Kinderen lieten zich op een scateboard het aflopende straatje uit glijden.

Muurschildering met Guus

En muurschilderingen kom je overal tegen.