Bergmeren en meer bergen

5 september 2013 - Hallstatt, Oostenrijk

Radstadt ligt in een streek genaamd Tauern. Het is een van oorsprong middeleeuws plaatsje met stukken oude stadsmuur, inclusief torens. In de dalen in Tauern lopen overwegend roodbonte koeien, waaronder blaarkoppen, ruggels en zelfs lakervelders. Sommige hebben een bel om.
De meeste bergen zijn met bomen begroeid, maar af en toe steekt er een kale, ribbelige, rotsige bergkam bovenuit. Het Tauern gebied ligt ten westen en zuiden van Radstadt.
¿?
Vandaag (donderdag) zijn we naar het Saltzkammergut meerrijke gebied ten noorden van Radstadt gereden. Natuurlijk weer via een enorme omweg, want er liggen hier overal bergen in de weg.
□○
Hallstatt is een enorm pittoresk plaatsje aan een fraai meer omgeven door hoge bergen. Allerlei leuke houten huizen. Een schedelkapelletje bij de kerk. Op elke schedel is de naam en een jaar van de overledene geverfd.
~~
Aan het meer Altaussee hebben we op een bankje zitten picknicken. Er lag een prachtige rotsberg aan de andere oever. Onderweg daarheen waarschuwde de 'TomTom' voor een 'beperkt' iets, maar de weg was prachtig - tot we een stuk onverharde weg stijl omhoog moesten en ook weer stijl omlaag!
^^
Vanavond is het pasta avond in het hotel. Gelukkig is er ook altijd iets van sla en koude boontjes of koude worteltjes ofzo bij. Hopelijk ook vanavond..
×+
Donderdag 5 sept. 2013.