Bredene

22 mei 2019 - Bredene, België

Maandagmiddag zijn we met Guus' broer en moeder aangekomen in een huisje op een park achter de duinen bij Bredene. Het is een leuk huisje en we hebben bij alle slaapkamers een badkamertje.

Interieur huisje

's-Avonds gingen we naar de lokale frietkot, waar we al met wat taalmisverstanden te maken kregen, zoals dat Guus' moeder een kaaskroket kreeg, terwijl ze dacht een kalfskroket te hebben besteld. Toe hadden we enorme ijscoupes, die ook erg lekker waren.

Wel was er een heel gedoe met het beddegoed van Richard. Er zat een bloedvlek in en daarom wilde Richard een andere. Het volgende dekbedovertrek bleek helemaal onder de vlekken en vegen te zitten, maar toen was de receptie al dicht. Guus heeft nog wel gebeld, maar moest een voicemail inspreken, die werd genegeerd. Toen heeft Guus zijn dekbedhoes aan Richard afgestaan en is Guus zelf onder een dekbed zonder hoes gaan liggen. Dinsdagmorgen heeft Guus nieuw beddegoed geregeld en meteen laten controleren.

Op de Pier van Blankenberge

Guus, zijn moeder en ik wilden dinsdag koffie gaan drinken op de pier in Blankenbergen, maar het apparaat was stuk, dus dat werd cecemel (chocomel) resp. sinaasappelsap. Het uitzicht waren de flats langs de kade. De volgende stop was het reptielenhuis langs de kade met o.a. leguanen, gekleurde kikkertjes en kleine krokodillen. Enkele dieren waren zelf ook op vakantie. Ook waren er reuze padden van ca. 1 kg. per stuk!

De Haan

De Haan is een veel mooiere badplaats met pittoreske villa's. Zelfs appartementencomplexen zijn er in pittoreske vorm gebouwd. We aten er 3x mosselen en 1 hamburger met uitzicht op zee.

De Beltmannen in Wenduine

1. Richard Beltman:
    22 mei 2019
    Hamburger was top (Mr.Angus), en de friet beter dan in de frietkot in de buurt, Alaska :)
  2. Annette:
    23 mei 2019
    Hopelijk is alles goed gekomen met het beddengoed? Mooi verhaal en leuke foto's, veel plezier verder daar!
  3. Annette:
    23 mei 2019
    Lees nu dat het beddengoed geregeld is! 😁