Genua

26 september 2020 - Genua, Italië

We zijn een dag naar Genua geweest. Die stad is tegen de kust op gebouwd met veel hoogte verschillen en veel hoge gebouwen.
  We bewonderden een oude stadspoort met 2 hoge torens. Daar vlakbij lag een pittoreske, rechthoekige zuilengalerij met een gedempte put, een restant van een 12e-eeuws klooster. De gestreepte kathedraal stond deels in de steigers. Bij het plein ervoor hebben we in een souvenerwinkeltje 2 mokken gekocht om 's-morgens 'fatsoenlijk' koffie te kunnen drinken i.p.v. in een klein glas of minuskuul expressokopje.

restant van klooster

We lunchten in een smal straatje nabij de haven, waar ik een vol bord kreeg met stukken van verschillende vissen, een stuk inktvis en 2 grote garnalen. Het smaakte heerlijk. Guus had pasta met mosselschelpen.
  In de haven wierpen we vanaf de kade een blik op een nagebouwd oud schip met enorm boegbeeld. Daarna gingen we naar wat - alleen in naam - het "Grootste Aquarium van Europa" is (dat in Valencia is zowiezo al groter). Het aquarium had een grote bak water met enkele soorten haaien en wat rotsblokken. Voor de drie dolfijnen was er een erg kale bak met water en een vieze vloer. In kleine aquaria zaten kwallen, zeepaardjes, gekleurde tropische vissen enzo. Het was er vrij rustig.
  Op de terugweg hadden we file en regen. Thuis ontdekte ik dat ik mijn Mi stappenteller armbandje kwijt was. Die had de laatste stappen voor 3 uur 's-middag doorgegen aan de mobiel, dus die zal ik in Genua al verloren zijn. Dat plastic bandje ging vaak los.

1. Helma:
    Prachtig
  2. Annette:
    Ziet er heel mooi uit!
  3. Richard Beltman:
    26 september 2020
    Zonde van je armbandje, maar er zijn belangrijkere dingen in het leven. En als ie toch al snel los liet, was het gewoon tijd voor een nieuwe ;)
  4. Joan:
    26 september 2020
    Het stappentellertje is los van het bandje, maar al die plastic bandjes (we hebben ze in allerlei kleuren) gaan snel los.