Grot

21 september 2019 - Calpe, Spanje

Donderdag ben ik met Guus even in het nabij gelegen kustplaatsje Moraira wezen kijken naar het fort en de rotsen in zee, waar mensen tussendoor snorkelden. De weg erheen was weer veel geslinger langs de kust.

Gat in rots boven grot

Vrijdag zijn we met zijn allen - ja, zelfs Cas was erbij - naar de Canelobre grot geweest. Het was een grote ruimte waarin we via trapjes afdaalden. Veel was er gesloopt tijdens de burgeroorlog. Toen was de grot gebruikt als schuilplaats en was er daartoe een plateau in gemaakt, waarbij diverse druipstenen waren vernield. De druipsteen die "duivel" werd genoemd vonden Guus en ik meer op een eend lijken, maar dat klinkt natuurlijk minder spectaculair. In de rotskam boven de grot zat een gat en vanaf het plateau voor de ingang van de grot was een mooi uitzicht over de - heiige - omgeving.

Daarna reden we naar Alicante, waar we over de boulevard met palmen hebben gewandeld. Het kasteel lag op een rots hoog boven de stad. Terug liepen we via het straatje met de paddestoelen. Patrick heeft er nog een hoed gescoord om zijn verbrande nek af te dekken.

Joan bij paddestoel

Zaterdagmorgen zijn we - ja, zelfs Cas was mee - naar de markt in Calpe geweest. Er werden voornamelijk groenten verkocht. Annette heeft schoenen gescoord voor 10 euro en voor de zelfde prijs hebben de mannen setjes van 3 onderbroeken gescoord. Ook hebben we nog een meloen meegebracht.