Verrassing

28 oktober 2018 - Madrid, Spanje

Een week geleden wist ik nog niet dat ik nu in Madrid zou zijn. Guus had alleen gezegd dat ik 'het weekend' vrij moest houden i.v.m. ons 10-jarig samen zijn.

Zaterdagmorgen namen we de metro naar het centrum en wilden we bij 'Gran Via' uitstappen. Dat station ligt tussen 2 stations met een korte naam beginnend met een C. Toen ik dacht dat we er zouden zijn, was er een station met een korte naam met een C, dus ik dacht dat ik me had verteld. Toen vervolgens onderweg als volgende halte 'Opera' werd omgeroepen, werd het me duidelijk dat 'Gran Via' was overgeslagen. Precies dat éne door ons uitgekozen station werd gerenoveerd. Gelukkig was 'Opera' ook nog in het centrum.

Koninklijk paleis plein in Madrid Toen we 's-middags bij het koninklijke paleis aan kwamen, stond er een énorm lange rij voor de deur. Bij 'met kaartjes' stond niemand. Toen heeft Guus met zijn mobiel de website opgezocht en daar met de creditcard kaartjes gekocht. Zo konden we alsnog de rij omzeilen! Het paleis was gebouwd voor koning Carlos III en van hem hingen er dan ook veel portretten. In de eetzaal hadden de stoelen van de koning en koningin net een wat hogere leuning dan de overige stoelen rond de ellelange tafel. Eén kamer had porcelein op de muur, waarbij overstekende bloemenranken de aansluitingen verdoezelden. We vonden de plafonts ook indrukwekkend beschilderd.

1. Paul:
    28 oktober 2018
    Leuk !
  2. Annette:
    28 oktober 2018
    Wat een mooie verrassing! :-)
  3. Richard Beltman:
    29 oktober 2018
    Hoi Joan en Guus,
    Leuk hoor. Veel plezier daar. Zeker een leuke verrassing. En zo te horen heb je het naar je zin.
    Fijne dag nog vandaag en morgen, geniet er nog even van.
    Groet,
    Richard
  4. Taeke:
    29 oktober 2018
    Romantisch hoor! & van Harte Gefeliciteerd met jullie jubileum!