Megalitisch in de wolken

25 september 2020 - Alpicella, Italië

Dit keer namen we de snelweg naar Varazza aan zee. Van daaruit hadden we een slingerweggetje bergopwaards naar Alpicella. Daar stond de kerk in de steigers en er was een monument van de Eerste Wereldoorlog met een beeld van een soldaat er bovenop. We reden verder bergopwaards over een smal slingerweggetje, dat steeds smaller werd en uiteindelijk ophield. Daar parkeerden we de auto en gingen we lopend verder.
  Aanvankelijk was het paadje redelijk netjes, maar al gauw was het bezaaid met grote keien en moest je uitkijken waar je je voeten (en stok) neerzette. Af en toe moesten we via wat keien een miniem stroompje oversteken. Na enige tijd wandelen verschenen er gestapelde muurtjes langs het pad. Dit is de "Megalitische straat", aangelegd in een ver verleden. Het pad zelf was een geklauter over grote stenen die niet altijd vast lagen.
  Uiteindelijk kwamen we uit bij een viersprong, wat grote keien en een onduidelijk infobord in het Italiaans. Daar volgden we een met rode kruizen gemarkeerd paadje de 787m. hoge Bric de Vento bergtop op. Op een gegeven moment hadden we daar een prachtig uitzicht richting de zee en waren we omringd door heide.

Heide en uitzicht op de berg

Dezelfde weg teruglopen was zeker geen straf. Op de heenweg zijn we een vrouw met hond tegen gekomen en op de terugweg vlakbij de auto een groepje van 4 jongeren. Het was er echt heerlijk rustig met fraaie natuur.

1. Annette:
    25 september 2020
    Wat een mooie omgeving zeg! 😄
  2. Helma:
    25 september 2020
    Prachtige omgeving
  3. Richard Beltman:
    26 september 2020
    Lekker genieten van de natuur. Fijn dat dat nog kan :) Fijne dagen nog samen daar in Italie.