Mošćenice en verder

22 september 2018 - Rastovača, Kroatië

Vanmorgen zijn wij uit Umag vertrokken. Eerlijkheidshalve wil ik nog wel melden dat wij de laatste drie dagen in het resort hete bouillon/soep hadden. Donderdagavond kregen we zelfs drinken vóór ik mijn soep op had en zonder dat we er zelf moeite voor hadden hoeven doen. Ook waren de eend van woensdag en de taartpunt van donderdag heel erg lekker.

Vaag weggetje door de heuvels naar Mošćenice In het oosten van Istrië stuurde de Tomtom ons van de snelweg af zo een vaag, smal weggetje op (foto rechts), slingerend over begroeide heuvels. Zo kwamen we uiteindelijk bij Mošćenice, een pittoresk plaatsje op een heuvel aan zee met allerlei smalle paadjes, trapjes en poortjes. Er was 'laaghangende bewolking', waardoor vrijwel niets van het eiland in de baai te zien was. Ook druppelde het wat. Toen het harder ging regenen, zijn we gauw weer in de auto gestapt.
 Daarna reden we langs de kust naar het noorden. Bij Matuji was echter de snelwegoprit afgesloten, waardoor we weer in een wirwar van smalle weggetjes terecht kwamen. Toen we eindelijk weer op een snelweg zaten, reden we de bergen in en daalde de temperatuur tot 9°C voordat het echt heel hard ging regenen.

Laaghangende bewolking De laatste anderhalf uur stuurde de Tomtom ons weer over een smal weggetje met af en toe grote en diepe gaten in het wegdek. Langs die weg lagen veel verlaten en half afgebouwde huizen. Het maakte op mij een desolate indruk.
 Nu zitten we in een kamer met badkamer bij mensen in huis vlakbij de ingang van de Plitvice meren, die ons door onze tantes Ria en Noortje zijn aangeraden.

1. Helma:
    22 september 2018
    Bijzonder verhaal
  2. Annette:
    23 september 2018
    Wwat leuk dat jullie nu bij mensen thuis zitten!
  3. Joan:
    23 september 2018
    De bewoners zitten op de eerste verdieping en de gasten op de begane grond. Het is hier overigens heerlijk stil (middle-of-nowhere).