Pietra Ligure

27 september 2020 - Pietra Ligure, Italië

Pietra Ligure heeft een plein met in de lengte bomen er langs en aan het uiteinde de grote kerk. Op de deuren van de kerk zijn in reliëf tafereeltjes aangebracht van bijbelverhalen en de geschiedenis van Pietra Ligure. De smalle zijstraatjes oogden ook aardig.

kerk & plein te Pietra Ligure

Na de vermoeiende laatste dagen wilden we hier bij het dorp Pietra Ligure in zee gaan zwemmen. Met de zwemspullen in de tas kwamen we aan bij het strand, waar rode vlaggen wapperden. Het waaide ook aardig en er waren hoge golven, maar het was toch jammer.
  Daarna hebben we gelunchd op een terras bij het strand. Dit keer had Guus een zeevruchten salade en ik een plank met diverse soorten kaas en 3 soorten worstwaren. Het smaakte goed. Daarna keerden we terug naar de camping.

Ons appartement zit in een gebouw op een camping ten noordwesten van Pietra Ligure. Officieel is het appartement voor 5 personen, maar er is maar 1 slaapkamer met een 2-persoonsbed. De woonkamer is wel ruim, maar het tvtje is mini. We kijken tv op de laptop via Ziggo. Het enige echte nadeel is de bikkelharde, oude matras, waardoor ik meerdere keren per nacht wakker word met een slapende arm en inmiddels erg vermoeid ben.
  Op de camping is een vrij groot zwembad met uitzicht op het tegen de berghelling gelegen dorpje Ranzi. Vanmiddag zijn we weer in het zwembad wezen zwemmen. Daar wapperde géén rode vlag.

Zwembad met uitzicht

1. Richard Beltman:
    27 september 2020
    Lekker zwemmen, ik ben jaloers ;)
  2. Helma:
    27 september 2020
    Ziet er geweldig uit. In zee zwemnen heerli k jamner dat het niet gelukt is.
  3. Annette:
    27 september 2020
    In het zwembad zwemmen is ook leuk! Mooie foto's ook weer!
  4. Sylvia Beltman:
    28 september 2020
    Weer een leuk reisverslag, wat een
    prachtige kerk. Hebben jullie het binnen
    kunnen bewonderen? Jammer dat zwemmen in zee niet door kon gaan.