Naar Polen gefietst

13 september 2017 - Dresden, Duitsland

Saksisch toetje In Dresden hebben we gevarieerd gegeten: Amerikaans (hamburgers), Indiaas (curry), Thais (o.a. eend) en Duits (o.a. zure zult & Sauerkraut). Het Duitse toetje was vooral speciaal: 'Hefekloss mit Heidelbeeren' was een soort oliebol in bramensaus.

Guus bij Puckler's Neue Schloss  Dinsdag zijn we naar Polen gefietst. Het park van Prins Pückler, dat - na diens definitieve faillissement - door de Nederlandse prins Frederik werd gekocht, ligt deels in Duitsland en deels in Polen. Gek genoeg ligt het dorpje Bad Muskau ingesloten in het park.
Met gehuurde fietsen zijn we 14 km door het grote park gefietst. De blikvangers waren het grote, rode kasteel (Neues Schloß, rechts), enkele bruggen en de rivier de Neiße die door het park slingert. Het was ook heerlijk rustig in het park; geen kip te zien, alleen een eekhoorntje.

Vandaag regende het en toen zijn we naar 'Tropical Islands' geweest, een zwemparadijs dat beweert de grootste van Europa te zijn, want in Duitsland is alles GROOT.
In de GROTE hal hadden ze - tussen de zwembaden en restaurants - huisjes en tenten geplaatst, die geboekt konden worden om er te overnachten. Ook waren er flamingo's en andere tropische vogels. In een hoek waren hoge glijbaanbuizen. Eentje mocht je alleen op een dikke band af, maar ik gooide de band onhandig in de buis, waardoor hij weg schoot en ik weer via de trap naar beneden moest.
Buiten waren ook baden met wirlpools en milde draaikolken. Het leukste vond ik de wildwaterbaan buiten. Af en toe regende het en op een gegeven moment werd de lucht helemaal donker met harde wind, waarna ineens blauwe lucht en zon en een regenboog tevoorschijn kwam.

'Tropical Islands' - gele glijbaan

1. Helma:
    14 september 2017
    Wat fijn dat jullie zo genieten. Lekker gegeten daar. Ik geniet mee.
  2. Joan:
    14 september 2017
    Bij Bad Oeynhausen (waar de snelweg nog ltijd stopt) lijken ze nu serieus bezig te zijn met een rondweg!!
  3. Annette:
    14 september 2017
    Dus ondanks de regen hadden jullie het naar jullie zin daar in het zwemparadijs, fijn!