Rots met gaten

18 september 2019 - Calpe, Spanje

Woensdag zijn Guus, Joan, Annette en Alexander op zoek gegaan naar de rots met de 2 gaten, de Arcos de Atanços. In het gebied nabij Castell-de-Castells bleken indrukwekkend hoge bergketens te liggen. Wij reden een onverhard weggetje op dat langzaam een berg op slingerde. De eerste plek waar we uitstapten zagen we veel rotsen in de wijde omtrek, maar géén met een gat erin.
 We reden weer een stukje terug naar de andere kant van de bergkam, waar we een smal zandpaadje zagen. Na een stukje lopen zag ik één van de gaten beneden langs de rotsen. Daar moesten we via een vaag paadje omlaag zigzaggen. Alexander is helemaal naar de enorme ark geklauterd, ik ben door geklauterd tot ik vrij zicht had op de beide rotsbogen. Guus en Annette gaven het nog iets eerder op.
  Patrick was niet mee gegaan omdat hij dinsdag het ergst van allemaal was verbrand. We waren op een overwegend bewolkte dag naar een zwemparadijs gegaan bij Benidorm. Er waren vele glijbanen, de ene nog enger en extremer dan de andere. Ik vond het bad met de bubbels en watervallen het leukst. De mannen waren bont en blauw van de glijbanen en rood verbrand van het beetje zon.

1. Helma:
    19 september 2019
    Zo zie ik Spanje door andere ogen