De schakers in Thessaloniki

13 april 2018 - Thessaloníki, Griekenland

Guus schaakt (1) Met schaken heeft Guus gisteren gewonnen van een Vlaming met hogere rating. Patrick heeft keurig remise gespeeld. Hij treft regelmatig jeugdspelers die al veel sterker spelen dan hun achterblijvende rating doet vermoeden. Met een ik-doe-niet-mee-maar-krijg-toch-een-remise-halfje op woensdag (2x) staat Guus nu op 3 en Patrick op 1 1/2 punt uit 5 wedstrijden. Na een wedstrijd wordt er vaak nog door de mannen geanalyseerd aan de keukentafel.

Straatje Donderdag hebben we nog een alternatief rondje door het centrum gelopen. Nabij de haven waren nog pittoreske straatjes. Patrick en ik namen er een krotensalade en dat was een soort smeersel van gepureerde kroten, griekse yoghurt en verkruimelde noten en goed van smaak. Guus had een prutje met mosseltjes. Ook hebben we de beroemde Rotunda van binnen gezien.

Op een gegeven moment stonden we bij een voetgangers stoplicht te wachten. Toen dat op groen sprong, begon ook een scooter vanaf de afgesloten straat aan de overkant te rijden. Wij tilden een voet op voor de eerste stap, toen we van links toch nog een auto aan zagen komen rijden. Na passage van de zebra knalde die op de scooter. De scooter viel om, de auto had deuken. Gelukkig stond de scooterrijder weer op en begon vreselijk te schreeuwen tegen de bestuurder. Een politieagent links van ons had het ook allemaal gezien en liep er heen om de scooterrijder te bedaren en de voertuigen van de weg te krijgen. Daarna zijn we doorgelopen. Groen licht is hier geen garantie voor veilig oversteken en goed opletten is geboden.

1. Annette:
    13 april 2018
    Gelukkig is met jullie alles goed gegaan bij het oversteken!
  2. Helma:
    13 april 2018
    In Amsterdam is groen licht ook niet veilig. gezellig het verhaal geniet ervan.
  3. Taeke:
    14 april 2018
    woah, da's schrikken!
  4. Joan Bos:
    14 april 2018
    Vanavond gaan er continu auto alarmen af in de buurt, dus de blog gaat niet lukken.