De stadsmuren

10 april 2018 - Thessaloníki, Griekenland

Goden woordzoeker Gisteren hebben we het archeologisch museum bezocht met allerlei opgegraven spul van de oude Grieken, waaronder scheen beschermers en heel veel beelden met een beschadigde neus. Ook was er een beeldscherm waarop je zo'n doorstreep-puzzel (zoals mijn moeder graag doet) kon doen met Griekse goden. Natuurlijk kozen we de gemakkelijke optie!

Guus en Patrick bij een oude kerk Vandaag zijn we door de stad - langs allerlei oude kerken en een overdekte voedsel markt - omhoog gelopen naar de oude stadsmuren van Thessaloniki. Er zijn nog best veel, hoge en aaneengesloten stukken stadsmuur over. Er was daar ook nog een dikke, ronde toren, zoals de "Witte" toren hier bij de haven. Nog een klein stukje verder de berg op kwamen we bij het Eptapyrgio fort, dat helaas net dicht was. Je kon vanaf daar de baai zien liggen en ook de toren van het expo terrein, waar Guus en Patrick op dit moment weer zitten te schaken.

Stadsmuren De supermarkten waren vandaag open en nu kunnen we in het appartement zelf koffie zetten, een boterhammetje smeren en een druifje eten. Wel maakt Patrick zich zorgen over de kwaliteit van het lokale ziekenhuis, omdat dat gelegen is tegenover twee grote begraafplaatsen.

De schakers Voor morgen hebben we een excursie geboekt, dus dan sla ik de blog een dag over en gaan de mannen ook een dag niet schaken.

1. Annette:
    10 april 2018
    Mooi hoor, veel plezier morgen!
  2. Annette:
    10 april 2018
    Mooi hoor, veel plezier morgen!
  3. Helma:
    Geweldig geniet ervan. Xxx