Het Sol Umag Resort

18 september 2018 - Umag, Kroatië

toetje(s) Deze week zitten we in het Sol Umag resort in een bijgebouw op de tweede verdieping aan het eind van de gang aan de achterzijde, dus in een redelijk rustige uithoek. Onze kamer heeft uitspraken van Einstein op de muur. De matras is bikkelhard.
 Ontbijt en avondeten zijn inbegrepen, redelijk gevarieerd en beschikbaar tussen 7 en 10 uur. Het avondeten is doorgaans eerder koud dan louw en het drinken wordt meestal pas geleverd als je aan je toetjes toe bent, maar dat mag de pret niet drukken. Het hoofdgebouw ligt vrijwel aan zee en er is ook nog zowel een binnen- als buitenzwembad. Ook is er een vijvertje met schildpadjes. Een toeristentreintje brengt mensen naar het centrum van Umag.
Umag, zicht op De plaats Umag ligt verderop aan zee met het centrumpje op een smal schiereilandje en de kerktoren los naast de kerk, zoals vaak hier in Istrië.

Kasteel Miramare kijkt uit over zee

Op dinsdag zijn we naar Triëste in Italië gereden. Ten noorden van de stad ligt aan zee het 19e-eeuwse neo-kasteel Miramare. Het werd gebouwd in opdracht van Maximiliaan van Oostenrijk, zwager van de beroemde Sissi. Er zijn veel gedetailleerde houten plafonts, deurstijlen en kasten. Van zijn vrouw Charlotte van België (die later gek werd) was er een badkamer en een slaapkamer met hemelbed.

Joan bij het fort van Trieste Vervolgens bezochten we het centrum van Triëste. De parkeergarage lag in een heuvel, die we met de lift van de garage konden 'bedwingen'. Op de berg lag, naast een kerk, het fort San Giusto met uitzicht. Naast de benedenuitgang van de parkeergarage lag de ruïne van een Romeins theater. Ook nabij was het grote plein met grote, statige gebouwen.

1. Annette:
    19 september 2018
    Dus jullie zijn in het mooie Italië geweest vandaag, leuk hoor, ook aan de foto's te zien!
  2. Helma:
    19 september 2018
    Geweldig
  3. Joan Bos:
    20 september 2018
    Het hotel in Nürnburg hebben we gecancelled o.a. om de door onze tantes aangeraden Plitvice meren te kunnen bezoeken, die nogal uit de route liggen.
  4. Joan Bos:
    20 september 2018
    Bij het ONTBIJT hebben we al 2x spruiten gezien, echt waar!