UNESCO Quedlinburg

6 september 2017 - Quedlinburg, Duitsland

Klein vakwerkhuisje in QuedlinburgVanmiddag hebben we ca. 7 km door Quedlinburg gelopen. Quedlinburg is UNESCO en terecht! Straat na straat na straat met vakwerkhuizen in pastelkleuren. In het midden van de stad op een heuvel ligt het kasteel, overschaduwd door een enorm grote, maar vrij kale middeleeuwse kerk. Er was iets met een Heilige Keizersdochter Mathilda. In elk geval waren er abdissen in Quedlinburg.
De burcht van Quedlinburg

Een andere kerk, waar we voor de regen schuilden, had een oud, 3-luik altaarstuk (achter glas) wat ik indrukwekkender vond.

Vanmorgen zijn we vanaf het hotel eerst omhoog gereden naar de parkeerplaats bij burcht Falkenstein. Daarna was het nog 2 km lopen door het bos, maar daarna torende de burcht fraai boven ons uit. Er steekt ook een hoge, dikke toren boven de burcht uit wat een fraai silhouet geeft. We mochten er vrij rondlopen. Aansluitend was er nog een roofvogelshow met o.a. de valken, waar de burcht naar vernoemd is. Terug konden we met het treintje mee rijden.