Een dolle alpaca in Stuttgart

14 september 2018 - Stuttgart, Duitsland

pausmobiel Vrijdag zijn we in Stuttgart zowel in het Mercedes als het Porsche museum geweest. Vanwege de lange geschiedenis was het Mercedes museum uitgebreider, maar bij de Porsches mocht je dichterbij komen en eentje mocht je even in gaan zitten. Verder hebben we de Mercedes pausmobiel gezien en Mercedessen van prinses Diana en keizer Wilhelm II.

We bezochten een mausoleum op een heuvel waar de 30 jaar oud geworden Russische prinses Katharina lag met haar man koning Wilhelm I van Württemberg. Het was een liefdeshuwelijk waarvoor Wilhelm zich van zijn vrouw had laten scheiden. Zowel een zus als een dochter van Katharina waren met Nederlandse koningen getrouwd.

dolle alpaca
 Ook in het Killesbergpark was een heuvel met uitzicht. Op deze heuvel stond een uitkijktoren. Verder waren er vijvers met elk een spuitende fontein. Bij de kinderboerderij liep een bruine alpaca de geiten en schapen op te jagen en bijten. We zagen de meest wilde achtervolgingen.