Een los handje

21 juli 2018 - Münster, Duitsland

Zaterdagmorgen was de vlooienmarkt van vrijdagavond nog steeds bezig in Münster. Op het domplein was ook nog een gewone markt.
Hand Wij gingen echter naar het stadhuis, dat een met houtsnijwerk beklede zaal heeft, waar de Vrede van Munster is getekend in 1648. Daarbij werd Nederland als zelfstandig land erkend. Er hingen allemaal portretten van mensen die bij de onderhandelingen waren betrokken. Ook lag er een afgehakte hand in een vitrine.

Vervolgens reden we naar het natuurkundig museum. Daar hadden ze een show over sterren aan de hemel. Verder zagen we er dinosaurussen, allerlei opgezette dieren, het zicht van insecten en zelfs wat over indianen.

Naast het natuurkundig museum ligt de dierentuin. Als je liever geen dieren ziet, maar wel altijd al eens naar een dierentuin hebt willen gaan, dan moet je beslist naar de Allwetter Zoo gaan. Nog nooit heb ik zoveel lege hokken in één dierentuin gezien. De neushoorns liepen weg zodra ze ons zagen.  De olifanten hadden zich in het meest afgelegen bedrijf verstopt, maar die mochten we daar wel stukken komkommer voeren. Ook hebben we een dolfijnenshow gezien.
Duitse salade bij een Brauhaus Toen het ging regenen konden we nog wat grote, harige spinnen bekijken, want die zaten - voor zover zichtbaar - overdekt.

's-Avonds hebben we bij een bierlokaal typisch Duits avondeten op. Guus had iets met verschillende worstjes en ik had salade met verschillende hoopjes rauwkost en kaasreepjes. Als 'toetje' heb ik een vruchtenbiertje op.

1. Joan:
    22 juli 2018
    Guus' foto's van de vlooienmarkt heb ik ook toegevoegdm
  2. Helma:
    Gezellig
  3. Trea:
    23 juli 2018
    Dat klinkt niet best, die dierentuin. Jullie zien wel prachtige kastelen, zeg!
  4. Joan Bos:
    23 juli 2018
    Guus vindt dat ik schromelijk overdrijf betreffende de dierentuin.