Het rovershol in het Müllerthal

24 juni 2017 - Echternach, Luxemburg

Vrijdag zijn we in Echternach aangekomen na een voorspoedige reis. Zoals elk jaar op vrijdagavond bezochten we de Italiaan met de grote salades, grote pizza's en grote toetjes.
Vandaag zijn de mannen gaan schaken in het klooster en zijn Annette, Marieke en ik richting Berdorf gereden. Nabij de brandweergarage was een paadje naar het Müllerthal en route B2. Al vrij snel doken de enorme rotsen op, maar het beekje er langs was droog.
Annette in het Rovershol in het MüllerthalBij de driesprong lag meteen al een rots met smalle spleten en een smal paadje langs een afgrond. Daarna volgde het 'rovershol' met een lage rots, waar je - diep gebukt of op je knieën - onderdoor moest. Annette zag eerst de spleet niet, dus die stond in het pikkedonker tot ze bukte. Het licht kwam binnen via een smalle spleet met een ijzeren laddertje omhoog. Dat is dus het rovershol.
Het 'duivelseiland' is een hooggelegen rotsplateau, waar je via een ijzeren brugje naartoe kunt lopen. Daar had je ook uitzicht in de verte. Verderop waren ook bergbeklimmers tegen een rots op aan het klimmen. Hun kleuter hadden ze met een kindertablet met spelletje onderaan de rots neergezet.
Terug bij het klooster in Echternach bleek dat Cas wel lekker had geschaakt vandaag met 2 1/2 uit 3.

1. Helma:
    24 juni 2017
    Geweldig verhaal zie het voor mij. Geniet ervan.