Musea in Riga

18 augustus 2016 - Riga, Letland

Jugendstil detail Vandaag zijn we luxe wezen ontbijten. Alexander en ik met een groot gebakje en Patrick en Guus met iets met gebakken ei. De volgende stop was het Art Nouveau (Jugendstil) Museum. Alexander, die het begrip niet kende, vond de gevels van de gebouwen in de Albertastraat wel interessant. Het museumpje zelf was wat klein.

Vanwege het uitgebreide ontbijt hadden we op het plein bij de kathedraal een kleine lunchsnack, die bij Alexander en mij uit inktvisjes (links) bestond. Op dat moment scheen zowaar even de zon!

Daarna bezochten we een museum voor Letse geschiedenis en scheepvaart. "In het scheepvaartmuseum waren meer afgehakte handen dan schepen", zo vatte Alexander het museum samen. De niet-afgehakte hand rechts is van Patrick.

Afgehakte handen in het museum

Terwijl de mannen terug liepen naar het appartement voor een spelletje, ben ik nog een keer naar de Russische wijk gefietst, waarop het prompt weer ging regenen. Het regent altijd in de Russische wijk.

Joan en Guus in een Oostblok limo Gisteren zijn we o.a. naar het Letse automuseum geweest. Daar waren grote limo's van partijbonzen en een in de prak gereden auto van Breznjev. Ook de eend, Mini en een T-Ford ontbraken niet. Ook de regen vloeide weer rijkelijk.

1. Helma:
    18 augustus 2016