Middeleeuwse torens

28 september 2020 - Albenga, Italië

De plaats Noli bloeide in de middeleeuwen en had toen 72 torens binnen de stadsmuren. Nu zijn er nog 3 over. Op de heuvel boven het plaatsje ligt een oud kasteel met een lange muur en een toren. De fraaiste toren van Noli lag aan het plein schuin tegenover de kerk.
  Bij één van de torens in Noli konden we via verschillende trappen de heuvel op klimmen naar een wandelpad met uitzicht over zee. Verderop zagen we een leeg zwembad dat in zee was gebouwd. Bij een mini Maria kapelletje zijn we omgekeerd.

Zwembad in zee

De plaats Albenga stond in de middeleeuwen bekend als "de stad van de honderd torens" en daarbij gold "hoe hoger de toren hoe rijker de eigenaar". Tegenwoordig zijn er nog 12 torens over in het oude centrum van Albenga. De 3 beroemdste torens staan bij een kerk, waar (op zondag) een dienst bezig was met de deur open. Via een zijstraatje kwamen we bij een andere toren, de Torre dei Costa, die fraai in de zon lag.

Albenga

Inmiddels zijn we aangekomen in een ander appartement, dit keer in Alassio, met een goed bed, een regendouche, vaatwasser, magnetron, wasmachine en een balkonnetje.

1. Helma:
    Erg mooi
  2. Richard Beltman:
    Jaloers op het weer ;)
  3. Annette:
    29 september 2020
    Ziet er indrukwekkend uit!
  4. Sylvia Beltman:
    1 oktober 2020
    Weer een leuk verslag met mooie foto's.