Ik voel nattigheid

30 september 2020 - Alassio, Italië

Ik zat hier naast het apartimenti op de grasstrook in de zon koffie te drinken, toen er sprinklers aan gingen - en voor ik met stoel en al weg kon komen, was mijn broek al aardig nat. Gelukkig is er veel zon en droogt het wel weer.

Appartimenti

Het zwembad (gesloten vanaf 1 oktober) ligt bij een volgend appartementencomplex en heeft een fraai uitzicht over zee. Het water was zo'n 17° C. en na 5 kwartier baantjes trekken had ik niet veel gevoel meer in mijn handen. Gelukkig kon ik opwarmen in de zon.
  Het apartementi heeft ook een wasmachine, maar die blijkt te lekken. Met een pan er schuin onder, heb ik de was toch nog kunnen spoelen en centrifugeren. Ook kan de deur van de slaapkamer maar voor 1/3 open, omdat die klem komt te zitten op de vloer. Verder is het een mooi appartement.
  Alassio is een aardige plaats met een dikke, oude toren aan het strand. Er zijn veel smalle, overdekte steegjes. Ook is er een muur met allerlei bordjes en het hier gebruikelijke monument van de Eerste Wereldoorlog.
  Ook Laigueglia, verderop aan deze baai gelegen, heeft een dikke, oude toren aan het strand liggen. Laigueglia heeft ook veel pleintjes aan het strand en een enorm grote kerk. Er was in de kerk ook een soort theater-achtige 3D voorstelling gemaakt.

Laigueglia panorama met Guus

Verder naar het westen, tegen een berghelling, ligt Cervo, een fraai, kleurig plaatsje. De stadspoort was onderdeel van het kasteel, dat niet als zodanig herkenbaar was en was overwoekerd met kleurige bloemen.
  Via een nauw straatje met boogjes daalden we af naar de grote, barokke kerk aan een pleintje met uitzicht. Ook van binnen was de kerk barok en ik zag op het plafont een schildering van een ridder te paard en een draak.
 Ondertussen betrok de lucht steeds verder en toen we onder een afdakje koffie zaten te drinken, ging het regenen. Daarna hebben we in ons appartementje maar een drankje en een hapje gedaan.

Zicht op Cervo met Guus en meeuw

1. Helma:
    1 oktober 2020
    Leuk verhaal
  2. Annette:
    1 oktober 2020
    Jullie hebben weer veel gezien, mooi hoor!