Ravello & Amalfi

7 oktober 2016 - Tramonti, Italië

Vanwege de regen zit ik voor de deur te Internetten, want Internet is hier voornamelijk in de tuin. Elke morgen zit het rode katje al voor de deur en toen ik hier ging Internetten, begon ze helemaal te mauwen. Af en toe is er een lichtflits en een donderslag.

Uitzicht vanuit Ravello  Gisteren zijn we eerst naar Ravello geweest, dat hoog op een berg ligt met uitzicht twee kanten op. Het is echt een pittoresk plaatsje met smalle straatjes en een mooie tuin. De foto die ik daar had genomen (rechts), stond - zo zagen we later - ook voorop ons reisgidsje en op ansichtkaarten.

Toen we daar weer wegreden, was het erg druk op de smalle weggetjes. Bij sommige stukken weg staan standaard stoplichten, zoals bij een wegopbreking, omdat passeren nauwelijks mogelijk is. We zagen ook een cruiseschip in de baai liggen, waarvan mensen in grote bussen naar Ravello werden getransporteerd, dus dat zorgde voor de nodige opstoppingen. Uiteindelijk zijn we tot in de buurt van Praiano de Amalfikust afgereden en toen was ik behoorlijk misselijk van al het geslinger en gestop en optrekken en hebben we daar eerst gelunchd. Mozzarella en tomantenplakken krijg je los met olie en balzamicoazijn erbij en dan kun je er zelf wat van maken.

Regenboog bij Amalfi  Vervolgens zijn we gestopt in Amalfi zelf. Vanaf de weg zagen we dat er nog parkeerplekken vrij waren op de pier. Verderop was de weg dan zover gedaald, dat je rechtsaf kon slaan en daar stond wel zo'n elektronisch bord van “vol”, maar dat besloten we te negeren. Inderdaad was er nog plek op de pier tegen een grootstedelijk tarief, maar we konden parkeren en dat is heel wat hier langs de kust.

Kathedraal van Amalfi Amalfi heeft een hele grote kathedraal met een grote trap, die wat oosters aandeed. Ook de binnenzijde was fraai. Er liepen ook allerlei smalle voetgangersgangetjes achter de gebouwen langs, heel apart. We zagen nog even een regenboog boven zee nabij het torentje (rechtsboven). De meeste plaatsen hier langs de kust hebben wel een soort oud torentje op een rots langs de kust staan.

Toen we terug reden naar Maiori, ging het plenzen. We wachtten nog enige tijd in de auto op de parkeerplaats, maar het bleef plenzen, dus toen zijn we toch maar naar de parkeerautomaat en het dichtsbijzijnde restaurant gerend. Ik at weer inktvis (sepia).

1. Helma:
    7 oktober 2016
    Ziet er mooi uit jammer van de regen.
  2. Trea:
    10 oktober 2016