Sorrento

4 oktober 2016 - Sorrento, Italië

Vandaag zijn we langs de kust afgezakt richting het zuidwesten. Het was aanvankelijk zonnig weer en we hadden fraai uitzicht over de stijle rotsen langs de kust met hier en daar een plaatsje met een kerkje en de Vesuvius vaag op de achtergrond (foto rechts).

MolinoAangekomen in Sorrento ging het flink regenen. Het vinden van een parkeerplaats was echter nogal moeilijk en een 'rondje' rijden was – vanwege het hoogteverschil – een grote ronde met veel stilstaand verkeer, dus tegen de tijd dat we onze auto eindelijk ergens konden neerzetten, was de bui alweer over.

Joan met reuzepizza's in SorrentoSorrento is best een grote plaats met veel toeristische winkeltjes. We hadden al een zijstraatje genomen naar een stukje stadsmuur met poort, maar dat viel wat tegen. Een andere zijstraat bracht ons onverwacht bij de kloof met uitzicht op een overgroeide ruine van een oude industriele molen (foto linksboven). We hebben er ook erg lekkere, maar wel wat erg grote pizza's op (foto rechts).

Golf van SalernoVervolgens zijn we verder naar het zuiden gereden tot op de heuvel met het dorpje Termini, waar we uitzicht hadden richting het eiland Capri. We reden daarna verder richting het oosten langs een kust van stijle rotsen met hier en daar een kleine rots in zee (foto links). Het was daar erg fraai, maar toen we bij Positano aankwamen en verwachtten daar te kunnen doorsteken richting de andere kust, bleek dat we weer helemaal terug moesten rijden. Vandaag was er nergens een tunnel door een berg te bekennen, toen we er juist wel eentje konden gebruiken!

1. Cees:
    4 oktober 2016
    Dat is heel wat. Konden jullie de pizza wel op.
    We gaan dadelijk naar Netflix kijken.
    We leven wel met jullie mee
  2. Helma:
    5 oktober 2016
    Zo dat is een heleboel wat jullie gedaan hebben en wat een reuze pizza. Heel fijn zo lift ik mee met de vakantie.
  3. Trea:
    5 oktober 2016
    Ik dacht dat je een groothoek had genomen Er is ook een marathon van Sorrento naar Positano of andersom. Erg mooi lijkt me. Iets voor Guus?
  4. Joan Bos:
    5 oktober 2016
    Tijdens het eten zit de groothoek in de rugzak en gebruiken we de waterdichte camera. Kunnen we alleen morsen op onze kleren, want we vandaag dan ook uitgebreid hebben gedaan ;-)