Nattigheid

16 september 2019 - Calpe, Spanje

Vorige week had ik de nieuwsberichten over Spanje in de gaten gehouden. Er was in het zuidoosten sprake van een fenomeen genaamd "Gota Fria" met extreem veel regenval. Er waren beelden van wild door de straten stromend water. De luchthaven van Alicante was ook enige tijd gesloten. Vrijdag zou het noodweer afnemen.
 Wij zijn zaterdag met ruim 3 uur vertraging met het vliegtuig vertrokken naar Alicante. Het gras naast de landingsbanen zag er wel drassig uit, maar verder merkten we weinig van het eerdere noodweer. In Calpe zijn de rivierbeddingen droog.

Huis Olyvia

Ons vakantiehuis ligt aan het eind van een doodlopende weg op een heuvel met veel groen in de omgeving. Er is een groot zwembad, een veranda en in de suite op zolder slapen Cas en Annette. Ze misten nog een gordijn, waardoor ze 's-morgens vroeg wakker werden, maar ook dat is inmiddels gefixt. Maandagavond kwam er zelfs iemand het zwembad schoon maken!

Joan in Calpe

Op maandagmiddag zijn we even in Calpe bij het strand wezen kijken met palmbomen en de enorme rots. Ook is er een meer met roze flamingo's. Omdat Annette's badpak erg dun bleek en ik het verkeerde (te krappe) badpak bij me had, hebben we nieuwe - toch al geen dure - badpakken met 20% korting kunnen scoren.

1. Helma:
    17 september 2019
    Geweldig leuk
  2. Richard Beltman:
    17 september 2019
    Leuk verhaal Joan! Ik ga het ma vrijdag laten lezen. Leuk hoor. Leuke foto's. Wie had er gewonnen? Cas of Guus? Wel kleine biertjes ;)
  3. Trea:
    18 september 2019
    Gelukkig hadden jullie geen problemen door de regen en modder. Het ziet er leuk uit. Veel plezier!