Vanaf een bankje

14 augustus 2016 - Riga, Letland

De fiets is erg handig om me te verplaatsen en mijn achillespees te ontzien. Zo ben ik gisteren het gebied ten westen van de rivier wezen verkennen. Nog onder een viaduct geschuild vanwege de regen. Later het bubbelbad van het hotel uitgeprobeerd. Nadat de twee Russische vrouwen waren vertrokken, kwam er een grote, harige Rus relaxen en toen vond ik het toch wat minder relaxed.

Het schaakvrouwtje Zo had ik vervolgens ruim tijd om in de speelzaal rond te kijken, waar Patrick tegen een mannetje speelde wiens vrouwtje vrijwel de hele partij over het bord hing mee te kijken. Nadat het mannetje Patrick's aanbod van remise had afgeslagen, zaten ze als laatste nog te spelen en won Patrick! En toen was het vrouwtje boos.

Middeleeuwse markt op zondag

Vandaag is het erg druk in de stad. Er is o.a. een middeleeuws festival met schandpaal, ridderspullen te koop en wat demo's van oude ambachten. Ook zijn er muziekevenementen. Ik moest een flink stukje fietsen om een leeg bankje te vinden!

1. Helma:
    14 augustus 2016
    Ik geniet van jullie reisverhaal gezellig. Fijn dat je je fietsje hebt en van de omgeving geniet. Lijkt mij ook niks meteen harige rus te rrelaxen. Helma