De schakers doen het goed

12 augustus 2016 - Riga, Letland

Patrick speelt met zwart De eerste 2 partijen van de schakers gingen werkelijk uitmuntend. Patrick heeft (met fide rating 0) gewonnen van de 2 schakers met de hoogste rating! En de schaker, die nummer 3 op de rating lijst is, heeft ook beide partijen gewonnen en dat is Guus! Zij zitten nu aan bord 1 en 6 te spelen. Bikkels zijn het!

Joan in Trein Gelukkig konden de mannen vanmorgen eerst even ontspannen. Nou ja, ik heb ze helemaal naar het treinmuseum laten lopen via een omweg, terwijl ik zelf een fijn fietsje heb. Het leukste aan het treinmuseum vond ik de treinen die buiten stonden, enorme locomotieven met enorme wielen.

Kasteel Vanmiddag heb ik wat rond gefietst in de art nouveau wijk. Er was daar het een en ander van netten voorzien (wegens achterstallig onderhoud) en er waren ook wat straten opgebroken, dus eigenlijk kon ik maar een paar fraaie gebouwen echt fotograferen. Maar het kasteel lag er juist erg goed bij, want de weg was daar afgezet vanwege een of andere manifestatie, zodat er geen auto's voor het kasteel langs raasden. Ook ben ik in een Russisch-Ortodoxe kerk wezen kijken met veel goud en iconen, maar daar mocht ik binnen geen foto's maken. Gelukkig zat aan de buitenkant ook goud op de koepel.

1. Helma:
    12 augustus 2016
    Zie dat je geniet goed dat schaken.Maak er een fijne tijd van.
  2. Joan Bos:
    12 augustus 2016
    Het was werkelijk stralend zonnig weer vandaag, ondanks dat ze eerder regen hadden opgegeven voor vandaag. Ik vind het prima!
  3. Trea:
    Go, Guus, go!

Leuk, Joan. Mooie foto's.