Russisch Riga

16 augustus 2016 - Riga, Letland

Na de prijsuitreiking van het schaken, zondagavond, is ook Alexander in Riga aangekomen. Helaas heeft Alexander behalve gezelligheid ook een hoop regen meegebracht. Omdat de regenbuien hier behoorlijk hevig zijn, drinken we veel koffie en thee, want dan zitten we droog.

KGB Vandaag hebben we het KGB museum bezocht. Er waren heel veel kleine cellen met weinig bedden en een kleine emmer, waar veel mensen per cel werden opgesloten bij fel licht. De verdere martelingen zal ik jullie besparen.

Markt Gisteren zijn we o.a. wezen schuilen voor de regen in de markthallen in de Russische wijk (in voormalige Zeppelin hallen). Er was veel vis en verder was het aanbod gevarieerd, al waren er ook veel kramen leeg. In de buitenlucht was ook nog markt, maar het regende te hard om daar rond te kijken.

Vanmiddag ben ik op de terugweg nog even door de Russische wijk gefietst om het super stalinistische gebouw te fotograferen, dat je van verre kunt zien liggen. Ik kwam compleet doorweekt terug in het appartement, ondanks een opwaaiend, klein regencapeje. Gelukkig is het hier in het appartement droog en gezellig.

1. Helma:
    16 augustus 2016
    Wat heerlijk om daar te kunnen rond kijken. Gelukkig kan ik een beetje mee genieten .