Aankomst in Riga

11 augustus 2016 - Riga, Letland

Onze reis was zeer voorspoedig. Het enige minpunt was continu pratende jongemannen op de rij achter ons in het vliegtuig, maar desondanks schijn ik toch wat geslapen te hebben tijdens de vlucht. Boven Riga hingen wat losse wolkjes, zodat we een mooi zicht hadden op de baai en de eilandstrook langs de kust.

Modern Riga nabij het hotel

Ons hotel is heel groot en ligt op het eiland Kipsala. De toren links op de foto ligt hier vlakbij. Spookhuis tegenover het hotelHet houten 'spookhuis' rechts op de foto ligt pal tegenover het hotel. Een paar honderd meter verder lopen ligt de speelhal, echt een enorme hal vol tafeltjes. Er is een kantine bij met warme maaltijden voor een prikkie, zoals je ook in Nederlandse studentensteden tegen kunt komen. Alleen het maal van Guus viel wat tegen, want die bleek iets met grote stukken lever te hebben uitgekozen.

Riga bij zonsondergang Momenteel zijn de mannen hun eerste partij aan het schaken. Na nog een dutje ben ik even naar de rivier gelopen - onder de brug door - voor een uitzicht op de binnenstad bij zonsondergang. Er stonden ook wat vissers, een beeld (nabij het gebouw linksboven) en een enorm speeltoestel voor kinderen.

Wat houten huisjes hier en daar terzijde, doet Riga echt aan als een moderne Europese stad.

1. Helma:
    11 augustus 2016
    Wat geweldig zo te zien. Heerlijk. geniet er van ik van jullie reisverhalen. Liefs Helma
  2. Alexander:
    12 augustus 2016
    Dat ziet er al goed uit. Lijkt ook beter weer te zijn als hier in NL. Hopelijk houdt dat aan.
    Tot zondag!

Alexander
  3. Joan Bos:
    12 augustus 2016
    Tot zondag, Alexander! Kun je me volgende ook nog helpen met je spelletje? Want ik zit in level 3 al vast, vrees ik. #LEEK