Riomaggiore

29 september 2015 - La Spezia, Italië

Vandaag zijn we naar La Spezia gereden en daar hebben we de trein genomen naar Riomaggiore, de eerste van de Cinque Terre langs de kunst. We moesten door een tunnel door een rots lopen om van het station in het dorpje te komen en bovenop de rots lag een klein kasteeltje.

Gisteren - op de heenweg - is het me gelukt - met geluidsonderdrukkende koptelefoon op - om geruime tijd te slapen in de auto! Na Basel hadden we geen files meer. Gelukkig maar, want de St. Gotthardtunnel zou om  half 8 al dicht gaan. Tegen 7 uur waren we de tunnel door.

Guus had een hotel geboekt net over de Italiaanse grens, Daar hadden we een grote, ruime kamer en het ontbijt was ook prima, maar we moesten 's nachts de stroom uitschakelen, vanwege de luidruchtige afzuiger.Riomaggoiore

Hier in La Spezia zitten we 2 nachten in een pension in de buurt van het station.

1. Helma:
    29 september 2015
    Geweldig dat jullie weer op stap zijn. Veel plezier. Ga van jullie verhalen genieten. Groetjes Helma
  2. Taeke:
    30 september 2015
    Zo te horen ben je al aardig gewapend tegen alle narigheid die een vakantie op je af kan sturen. Ik vind het dapper dat jullie gaan. En ik ben benieuwd naar alle leuke dingen die jullie tegenkomen. Fijne vakantie.
  3. Joan Bos:
    30 september 2015
    Hier in die Cinque Terre plaatsen zijn alle huisjes geel of roze.
  4. Sylvia Beltman:
    Hoi Guus en Joan.
    Jullie hadden mooi geboft hè met de tunnel.
    Fijn dat jullie nu even 2 dagen op dezelfde stek zijn.Ben benieuwd
    naar de volgende trip.