Een dagje fietsen

7 juni 2022 - Hoenderloo, Nederland

Dinsdag begon bewolkt, toen we na een lekker ontbijtje op de fiets stapten. Het fietspad liep eerst door het bos, maar later langs een doorgaande weg met bomen, aan beide zijden pal langs het fietspad. En toen kwam een scherpe afdaling. Ik durfde maar een beetje bij te remmen en de fiets ging steeds harder omlaag over dat smalle paadje, ingeklemd tussen die bomenrijen. Ik was echt bang om te pletter te vliegen tegen zo'n boom. Toen het pad e-i-n-d-e-l-ij-k weer wat omhoog ging, kon ik stoppen en stond ik te trillen. Vervolgens kwam een ouder stel doodgemoederd naast elkaar rijdend dezelfde helling af. Het zal wel te maken hebben met het lage stuur en dat ik geen 3-D kan zien, maar voor mij was die helling "eens maar nooit weer".

Radio Kootwijk

Toen we verderop met een beetje zon bij Radio Kootwijk stonden te kijken, hoorden we in de verte schieten vanwege militaire oefeningen. "Ooh, daar zijn we al voorbij," zei Guus nog. Vervolgens fietsten we bijna een half uur lang over een recht fietspad langs afrastering met herhaalde borden "schietterrein levensgevaarlijk", terwijl we het schieten hoorden. Uiteindelijk reden we weer over een gewone weg en toen werden we ingehaald door een militaire colonne met blauwe VN vlaggen.
  Zo kwamen we aan bij een vlindertuin in Harskamp met o.a. blauwe en oranje vlinders en bruine vlinders met een groot 'oog' alsof ze een uil waren. Af en toe kwam er een vlinder op mijn arm zitten.
 Op de terugweg reden we weer langs een militair oefenterrein. Daarom besloten we een leukere, maar betaalde route te nemen via het park "De Hoge Veluwe". Zo kwamen we ook nog langs jachthuis Sint Hubertus, ooit ontworpen door de architekt Berlage voor het rijke echtpaar van het nabijgelegen museum.

Jachtslot St. Hubertus

Guus heeft nog een rondje over het terrein gelopen, dat nog deels in aanbouw is. Ook is er een hottub in de open lucht.

hottub

1. Helma:
    8 juni 2022
    Mooie foto's leuk verhaal.
  2. Annette:
    8 juni 2022
    Leuk, jullie hebben weer veel beleefd!