Wij hebben Engeland gezien!

27 mei 2022 - Wimereux, Frankrijk

De update van het sanitair is dat er weliswaar werd gezegd dat het was 'gerepareerd', maar dat het op de 1e nog steeds lekt en we dus nog steeds op de 1ste naar het toilet en de douche moeten. De 'reparateur' komt pas maandag. 🙄

Vrijdag zijn we langs de kust noordwaards gereden. De eerste stop was bij Ambleteuse, waar een stoer fort op wat rots aan zee ligt. Ook liggen er twee bunkers van de Duitse 'Atlantic Wall' uit de Tweede Wereldoorlog.

De volgende stop was op de groene Cap Griz-Nes, waar we in de verte de witte kust van Engeland konden zien liggen. Ook stond er een vuurtoren en waren er kraters te zien, omdat er in de Tweede Wereldoorlog hard gevochten is.

Cap Blanc-Nez met bunker

Nabij Cap Blanc-Nez was de derde stop. Daar hebben we patat op op een rots op het kiezelstrand. Onderaan de 'witte' kliffen liepen straaltjes water omlaag. Daarboven zaten allemaal meeuwen tegen de 'witte' wand. Bij de duinovergang lag een bunker en daar omheen zaten veel mensen. Een stel probeerde hun 3 kinderen gefotografeerd te krijgen, maar vooral de jongste speelde liever met het zand, dan naar de camera te kijken.

De avond hebben we afgesloten op een terras in Wimereux met uitzicht op zee en de ondergaande zon. 🌅

1. Helma:
    28 mei 2022
    Jammer van het sanitair.
    Maar gelukkig genieten jullie.
  2. Annette:
    28 mei 2022
    Jullie hebben veel gezien gisteren, mooi hoor!