Finalborgo

23 september 2020 - Finale Ligure, Italië

Onze eerste volle dag aan de Italiaanse rivièra hebben we doorgebracht in Finale Ligure. Er was een (vrijwel lege) boulevard langs de zee en af en toe was er een smalle strook waar je het strand op kon lopen, maar het meeste strand behoorde bij strandtenten. Bij het grote plein stond een triomfboog met 2 kanonnen. Verder konden we rondom 4 oude kastelen zien liggen. Ook heb ik er een paars mondkapje gekocht.

We zijn daar vandaan naar Finalborgo gewandeld. Onderweg hebben we even onder een grote boom geschuild voor een kort buitje. Finalborgo is een fraai, oud plaatsje met meerdere poorten, stukjes stadsmuur, pittoreske straatjes en een enorme, barokke kerk. En het is autovrij en het was lekker rustig op straat.

's-Avonds hebben we in ons appartement een salade gemaakt met inktvisstukjes, tomaatjes, kappertjes en olijfolie. Daarbij heeft Guus lekkere stukjes vlees gebakken, die we van spiezen hadden gehaald. Ook had Guus Italiaans bier geregeld.