Vakwerkhuizen

21 september 2020 - Breisach am Rhein, Duitsland

Zaterdag hadden we een voorspoedige reisdag met een paar keer hooguit wat langzamer rijdend verkeer. Wel zijn we via Venlo gereden, omdat Google Maps problemen bij Eindhoven signaleerde.

In Duitsland moet je binnen - in benzinestations en winkels - een mondkapje op, maar op straat hoeft het niet. Rijdend door Baden-Württemberg viel me verder op dat alle mais daar compleet verdroogd op het land stond - nergens was een kolf te zien. Wellicht wordt die gebruikt voor biomassa, dat schijnt 'hot' te zijn in Baden-Württemberg.

Joan in Colmar

We hadden een hotel in Colmar (tussen Straatsburg en Bazel). Op een rotonde stond het Amerikaanse vrijheidsbeeld. Verder heeft Colmar vele straten vol met kleurige vakwerkhuizen. Af en toe was er ook een gracht, waar bootjes op voeren. Aan de bruggetjes erover heen waren bakken vol kleurige bloemen gehangen.
 Op een terras hebben we de Elzasser versie van de Flamküche op - een soort dunne pizza - met een flink glas bier (Duitse maat). Daarna lagen we vroeg in bed.