Aangekomen in het appartement

3 oktober 2015 - Sant'appiano, Italië

Hier in Italie blijkt de 'Tomtom' een onvermoed vocabulair te bevatten met teksten als "Pas op! Verloren lading!" en "Pas op! Dieren op de weg!". Tot nog toe was er gelukkig steeds niets aan de hand. Zo kregen we ook langzaamaan het gevoel dat we regelmatig werden omgeleid voor 'spookfiles', zoals vandaag door de buitenwijken van Florence. Daarom heeft Guus nu de verkeersinfo maar uitgeschakeld.

Zo zijn we vandaag aangekomen in het appartement in Sant'Appiano ten noorden van Poggibonsi. Het is een appartement in een groot, geel gebouw van een wijnboer. Hier zullen we een week verblijven.

Nadat gisterenavond in Pisa de zon toch weer was doorgebroken, was het vandaag gelukkig weer heerlijk zonnig weer.
Zo hebben we vandaag het pittoreske en zonovergoten Certaldo Alto bezocht; een middeleeuws dorpje, bereikbaar via een furnicular (lift). Daar was net een festival van lokale produkten bezig en Het bisschoppelijke paleis van Certaldo-Altodaarom was het er een drukte van jewelste. Er was ook een bisschoppelijk paleis, meer een soort kasteel eigenlijk (foto links).

Dit keer stuurde de 'TomTom' ons over onverharde wegen, dus op de terugweg zijn we uitdrukkelijk via Poggibonsi gereden, al is dat ook een uitdaging, want er is een zeer stijle helling bij Linari, het naast gelegen gehucht.

1. Guus:
    3 oktober 2015
    Wat Joan nog vergeet te vermelden is dat we in de ochtend nog speciaal om zijn gereden om een hele oude en hoge 'Duivels' brug te bekijken. Best knap dat ze dat toen al onder de knie hadden. Dit is te zien op foto 5 en 6.