San Gimignano, toren mania!!

4 oktober 2015 - Sant'appiano, Italië

Vanuit ons appartement kunnen we in de heiige verte (met verrekijker) San Gimignano zien liggen, het beroemde middeleeuwse stadje met de vele torens.
Enkele torens van San GimignanoVanmorgen zijn we er heen gereden. Daar had ik veel plezier van mijn groothoeklens, want er passen zo meer torens op de foto!

De Italiaanse weerberichten zijn net zo betrouwbaar gebleken als de Italiaanse verkeersinfo (zie vorige post): het zou vanaf 2 uur blijven stortregenen. Nou, tussen ca. half 2 en ca. half 3 regende het, ja, maar daarna was het stralend zonnig weer in Volterra. Gelukkig maar!
Martel MuseumVolterra is ook een leuke oude stad met een plein met een palazzo met een toren en een imposante vesting aan het andere einde van het centrum. Ook was er een martelmuseum met vrede martelwerktuigen als een ijzeren maagd (iron miaden) en een spijkerstoel (foto rechts).

De locale ham en spek is erg lekker, maar nergens zie je koeien of varkens rondlopen, dus waar die lokale vleeswaren vandaan komen is mij een raadsel...Wel zie je veel olijfbomen en druivenstruiken voor wijn hier in de omgeving.

1. Helma:
    4 oktober 2015
    Ziet er geweldig uit. Mooie foto's.
  2. Annette:
    5 oktober 2015
    Wat een mooie stadjes en wat fijn dat jullie zo'n profijt hebben van de groothoeklens! groetjes
  3. Sylvia Beltman:
    6 oktober 2015
    Vroeger waren ze ook niet zo kinderachtig hè met
    martel praktijken!