Op en in de bergen

3 september 2013 - Bad Gastein, Oostenrijk

Heel wat beleefd vandaag!!

De Krimml waterval was - vanwege files - wat langer rijden dan gedacht, maar hij is dan ook wel echt spectaculair! De camera werd steeds kleddernat van het gespetter.
En ik heb nog nooit zoveel burka's op één dag gezien als bij de Krimml waterval. Bij één sleepte de burka over de grond bij de afdaling en was het knap dat ze er niet over struikelde. Een andere tilde de burka wat op tijdens de klim zodat je ferme sportschoenen zag. Weer een andere liep verscholen achter een man.
Ook hebben we vandaag de Großglockner Alpenstrasse gereden met uitzicht op besneeuwde bergtoppen iN de wolken. Bij de Großglockner zelf lag een gletsjerspoor. Het was er 5,4ºC met een gure wind en bewolkt. Riesen Bergen!
Nabij Mallnitz stuurde de 'TomTom' ons ineens een stationsterrein op. Een voorbijganger kwam ons uitleggen dat we daar met de auto op de trein door een tunnen moesten. Verrassing!
Zo zitten we nu in een trein en de auto staat er ook in en we worden door een lange, donkere tunnel gereden!
Maandag 2 september 2013

1. Helma:
    3 september 2013
    De Grossglockner Alpenstrasse ken ik, de rest niet. Het geeft mij een beetje heimwee gevoel, zou zo nog eens alles willen zien en beleven.
    Veel plezier nog.
  2. Cees:
    4 september 2013
    Syl en Ik genieten van je verslagen