Werfen

4 september 2013 - Radstadt, Oostenrijk

Na het zware programma van maandag wilden we het vandaag wat rustiger aan doen. Een ijsgrot en kasteel in dichtbij Werfen stonden op het programma.
Wisten wij veel dat die ijsgrot moeilijk bereikbaar bovenin een gigantische rotsberg zat..!?
:O
De eerate flinke klim was met de auto. Toen na de kassa een stuk te voet. Daarna met een kabelbaan (niet omlaag kijken) nog een groot stuk omhoog. Vervolgens nog een hele zigzagklim langs de rotswand naar het hol..
En in de berg ging het ook nog verder omhoog met trappen langs de ijsgletsjers. Indrukwekkend en spannend, maar geen rustig dagje.
Toen we weer buiten kwamen was de zon door gebroken. We hadden prachtig uitzicht op de rotsige bergkammen in de omgeving en het dorpje Werven in het dal. Zelfs het kasteel in het dal leek klein vanaf de berg!
♡♥
's Middags was er in het nabij gelegen kasteel Hohenwerfen eerst een roofvogelshow en daarna een rondleiding. Oostenrijkse Keizer Franzl (die met die 4 vrouwen en diverse gekke kinderen) had het gekocht en laten restaureren en het is een fraai kasteel hoog op een rots. Gelukkig was er een kabelbaan.
□■
In het hotel (dit keer waren we op tijd terug) was vanavond barbecue. Meloenstukjes toe.
Daarna hebben we nog een rondje door Radstadt gelopen langs de oude stadsmuur met 3 torens.
][
Dinsdag 3 september.

1. Helma:
    4 september 2013
    Wat een geweldige reis, maar wel vermoeiend. Veel plezier nog