De scheve toren van Bologna

11 oktober 2015 - Bologna, Italië

Bologna is een veel relaxetere stad dan Florence - minder toeristisch, minder mensen, lagere prijzen.
antiekmarkt in BolognaHet meest opvallend in Bologna zijn de vele galerijen, overal zijn galerijen met zuilen, sommige met fraai geverfd plafont, andere met empire-stijl kolommen, veel kerk met oranjeroze pilarenvan rode steen en ook grijze kolommen. De gebouwen zijn ook veel met rode steen gebouwd, wat de boel opfleurt.

In Bologna zagen we ook een kathedraal met oranjeroze stenen pilaren, oranjueroze met gele stenen op de vloer en veel licht (links), die zoveel vriendelijker overkwam dat de vele donkere kerken die we deze vakantie hebben gezien.

Er was ergens een grote antiekmarkt (rechtsboven) en elders in de stad stonden oude tractoren ter bezichtiging op een plein.

Scheven toren van Bologna

En Bologna heeft ook een scheve toren - niet zo'n fraaie als die van Pisa, maar hij staat ook goed scheef!

grafhuisje met bombe op palen

Uniek waren 2 tombes op pilaren met een dakje er boven (rechts) op een plein bij een andere grote kerk. Verder heeft Bologna nog stukken stadsmuur en ook nog diverse stadspoorten, maar de poorten die we hebben gezien, daar raasde het autoverkeer omheen.

Doorkijkje in BolognaEn het fraaie doorkijkluikje links heeft Guus gefotografeerd.

1. Helma:
    11 oktober 2015
    Ziet er goed uit.
  2. Annette:
    11 oktober 2015
    Mooie stad hoor, mooie foto's ook!