Ferrari museum

10 oktober 2015 - Bologna, Italië

De echte DavidDe 3e (=laatste) dag in Florence hebben we toch de David van Michelangelo (rechts) in het echt kunnen zien, omdat de lengte van de prio rij te overzien was. Verder hing ook dat museum weer vol met kerkelijke kunst, veel Maria's met baby in goudaccenten.

Ook zijn we in weer een ander kerkcomplex geweest. Deze had graven van beroemde mensen als Galileo, Dante en de weduwe van 'Bonnie Prince Charlie' (de katholieke pretendent, wiens tak door 'onze' stadhouder Willem III van de Britse troon was gestoten). Zij was een Stolberg, net als de moeder van Willem De Zwijger van Oranje. Het zal jullie wsl. net zo weinig zeggen als het Guus deed, maar ik stond het te fotograferen. Bij het kerkcomplex nabij het station (foto links) was het hek gesloten, dus daar zijn we (als enige kerk in Florence zowat) niet in geweest. Verder hebben we het Galileo museum bezocht.

Vanmorgen ben ik nog even naar het kerkje van Sant'Appiano gelopen, bovenop de heuvel (= 2 straatjes van het appartement), waar 4 pilaren achter stonden. Toen regende het al en het is de hele dag blijven regenen, terwijl wij naar het noorden reden. Afgezien van de 's nachts blaffende honden en de drilboor maandagmorgen vroeg, was het een fijn appartement met mooi uitzicht.

Ferrari met GuusVanwege de regen hebben we vandaag het Ferrari museum bezocht in Maranello. Ik vond de '50s en '60s modellen het mooist, maar er stonden ook nieuwe modellen en F1 racewagens. Je kon er allerlei Ferrari manchetknopen kopen, minimale prijs 250 euro.

1. Joan Bos:
    10 oktober 2015
    De foto's van vandaag heeft Guus gemaakt.