Pasen

9 april 2018 - Thessaloníki, Griekenland

paashaastaart Allereerst jullie allen een fijne orthodoxe pasen toegewenst! De meeste winkels hier zijn dan ook dicht, behalve wat kleine hoekwinkeltjes waar we flessen drinken kunnen kopen. Ons appartement ligt achter een oud kerkje dat gelegen is langs een soort laan met hier en daar oude resten, zoals de ruïnes van het Paleis en de Boog van keizer Galerius. De kade langs de zee is op ca. 100m. van het appartement. De 'Witte' toren is vlakbij. In de verte ligt een besneeuwde berg, de beroemde Olympus, die alleen op goed heldere dagen te zien is.

NTaxiadat we op de luchthaven waren aangekomen, moesten we met 3 enorme koffers in een Toyota taxi. Guus zat klem onder/achter mijn koffer en ik zat ingeklemd in een gordel die strak vast zat en niets meegaf. In elk geval werden we nabij het appartement afgezet.

Na een lange wandeling langs de kade vooral, ben ik aan het eind van de middag in bed gekropen en vanmorgen om 9 uur pas weer opgestaan. Er zitten genoeg koffie winkeltjes in de buurt, dus ontbijten is goed te doen. Ook de schaakzaal is goed aan te lopen.

1. Helma:
    Geweldig
  2. Annette:
    9 april 2018
    Klinkt goed en leuke foto's!
  3. Cees:
    9 april 2018
    Geniet van deze (schaak)vakantie.