Heenreis via Toledo

9 januari 2023 - Toledo, Spanje

Zaterdagavond arriveerden we in het donker bij het hotel in Saintes in Frankrijk. Er tegenover zat een Aziatisch all-you-can-eat restaurant, waar ze veel keuze hadden in allerlei lekkere hapjes. Zo heb ik o.a. malse eend (canard), Franse slakken en een oester op. Guus was erg te spreken over de inktvisringen. Bij de toetjes vond ik de citroentaart verrukkelijk! Ook het Chinese bier smaakte goed.

Slak eten in Frankrijk

's-Morgens reed ik het eerste stuk. Zo was het zondagmorgen heerlijk rustig op de weg en heb ik ca. 320 km (een ½ tank) gereden van Saintes naar Spanje, waar Guus het stuur weer over heeft genomen. De wegen in Frankrijk tussen Parijs en Spanje waren ronduit saai, terwijl het landschap hier in Spanje veel gevarieerder is.

'Follow The Geit' in Toledo

Voor de 2e overnachting had Guus een hostel geboekt in Toledo met een goed bed en gratis parkeren voor de deur. Toledo heeft veel smalle straatjes en oude stadsmuren en -poorten. Een vierkant kasteel met 4 hoektorens steekt boven de stad uit, evenals de enorme kathedraal. Bij een andere kerk hing een schilderij van 'mijn verre oom' El Greco, waar hordes Chinezen voor stonden met gids, dus toen heb ik toch maar een mondkapje opgedaan. Bij een derde kerk konden we de toren beklimmen en via een brugje over het dak oversteken. Toen we weer weg reden, zagen we ook nog een klein kasteeltje aan de overkant van de rivier De Taag liggen.

Stadspoort van Toledo

De verdere reis door Zuid-Spanje zagen we afwisselend zon, donkere wolkenstroken en stevige regenbuien. Pas toen we de Sierra Nevada over waren en bij de zuidkust kwamen, waren de wolken verdwenen.

1. Helma:
    10 januari 2023
    Lijkt mij een geweldige reis.
  2. Annette:
    10 januari 2023
    Jullie hebben veel gezien onderweg, leuk!
  3. Noortje:
    10 januari 2023
    Heerlijk nostalgisch! Aan Toledo kan je wel vele dagen besteden.... net als Burgos en noem maar op, maar dan kom je nooit op je bestemming. Ik schrijf je apart ook. Lieve groet .noortje