De afvoerslang

23 mei 2023 - Coulterville, Verenigde Staten

Waar in de rest van de wereld beroemdheden als Michael Jackson, Prince en de Beatles allang zijn overleden, treden ze in Las Vegas nog steeds op - als we de billboards moeten geloven. De Nederlander Tiësto werd er ook geadverteerd. Las Vegas was voor mij zowiezo te veel prikkels met al die mensen, billboards, flikkerende gokkasten en muziek overal.

Venice Casino met grachten en nepwolken in Las Vegas

Een aantal casino's hebben hun thema echt mooi uitgewerkt, zoals Venice (Venetië), Ceasar's Palace (Paleis van Caesar), Luxor (de pyramide), Paris en New York, maar die waren er 15 jaar geleden ook al. De meeste casino's zijn saai en donker met veel donkerbruin en veelal dezelfde dure designer winkels en fastfoodketens. Enkele casino's hadden nog wel een uitgebreid buitenzwembad als extra attractie. Ook was er een 4-verdiepingen winkel van M&Ms (smarties) langs 'The Strip'.
Nieuw was het Circus casino, dat niet alleen een afdeling voor volwassenen had met gokkasten en pokertafels e.d., maar ook een afdeling kermisachtige attracties voor kinderen - alles tegen betaling natuurlijk.

De 'Strat' in Las Vegas

Las Vegas was zowiezo erg duur qua eten, drinken, souvenirs, enz. Er zijn veel parkeergarages, maar daar kun je níet met een camper in. Er had een camper parkeerplaats moeten zijn nabij de "Strat" toren, maar die was afgezet vanwege een evenement. Het schemerde al toen we uiteindelijk een parkeerplaats vonden achter het
Horseshoe casino en het reuzenrad. Er stond dat het eerste uur gratis was en dan een prijs voor de volgende 3 uur. Kennelijk had daar "per uur" achter moeten staan, want toen we de parkeerplaats uiteindelijk weer verlieten moesten we $150,- afrekenen.
Het meest vreselijke, lelijke casino doolhof vond ik het MGM Grand ('MGM Gruwel') met donkerbruin interieur, waar we doorheen moesten om bij een monorail station te komen, maar waarin alleen borden hingen naar hun eigen suffe 'attracties'. Die monorail leek er zowiezo alleen te zijn om mensen van het ietwat afgelegen congrescentrum naar (de achteringangen van) 3 suffe casino's te brengen.
Na 2 bezoeken heb ik het nu wel gehad met Las Vegas. Zelfs in mei is het er al snikheet. De foto's zijn verzorgd door Guus.

Het wegdek van de doorgaande wegen hier in de VS is nogal beroerd met voortdurend kuilen en hobbels. Nabij Bakersfield ving Guus signalen op van andere weggebruikers dat er iets mis was met de camper. We namen de volgende afslag en toen bleek dat de rioolslang achter de camper aan sleepte. De slang wordt ingedrukt opgeborgen in een buis aan de zijkant van de camper. Het lijkt erop dat het uiteinde van die buis is gevallen door al het gehobbel en zo hing een groot deel van de slang er aan de achterkant uit. Dat is het uiteinde dat altijd het rioolputje in gaat, dus wat schade aan dat uiteinde is niet zo erg.

De gehavende rioolslang

We zijn omgereden via Bakersfield, omdat de Tioga Pass over de Rocky Mountains nog dicht zit. Toen we bij het Sequoia park kwamen wilde ze ons gewoon een kaartje verkopen, maar wij hebben een pas voor de nationale parken. We kregen de gebruikelijke folders, maar bij de 'actuele situatie' folder begreep ik niets van de route. Op mijn mobiel heb ik de app van al de nationale parken staan en daar hadden ze het slechts over 'enkele afsluitingen'. Wij deden daarom navraag bij het bezoekerscentrum en toen bleek dat je alleen bij de in- en uitgang 1 à 2 mile het park in kon rijden, maar dat het verder volledig was afgesloten en er dus geen Sequoia te zien was! Gelukkig lag er nog een pittoresk stuwmeer op de route die we weer terug moesten rijden.

Sequoia park is gesloten

1. Helma:
    25 mei 2023
    Dus las Vegas dat is het niet
  2. Joan Bos:
    25 mei 2023
    Een vriendin, Mariëlle, vindt Las Vegas geweldig, maar het is vooral erg duur en veel van hetzelfde, vind ik.